Gelien teknolojiyle birlikte sanal kavramlar insan yaamnda daha fazla yer almaktadr. Sanal sistemler ilk ortaya kt dnem sadece film ve roman gibi elence sektrnde kullanlmtr ve daha sonra da turizm, eitim ve salk alannda da kullanlmaya balamtr. Sanal kavramlar sanal gereklik, artrlm gereklik ve karma gereklik olarak basamamaktadr. Bu sanal hissinin oluturulmasnda birok yardmc ekipmanlar vardr. Bu ekipmanlar; kinect sensr, vr cardboard, sanal gereklik gzl, hololens ve magi leap gzlkleri, metaversa vr gzlkler, vr eldiven ve vr kou banddr. Salk alannda sanal kavramlar 2025 ylna kadar nemli trendler arasnda olaca bilinmektedir. Bu alanda lkemizde yaplan 2022 ylndaki tez almalarnn %30’u sanal gereklikle ilgilidir. Ayrca devlet ve vakf niversitelerinde de vr-lablar bu hedefte kurulmutur. Bu labratuvarlar yeni bilgilerin renilmesini kolaylatrmaktadr. Bunlara ek olarak renme becerilerini gelitirmekte, ucuz maliyetli olmakta, hasta gvenliini artrmakta, tedavi risklerini azaltmakta ve fobilerle ba etmeyi salamaktadr. Sal korumak ve gelitirmek iin sanal gereklik ile ilgili ar ynetimi, egzersiz, korku terapisi ve hafzay glendirme ve renmeyi desteklemek alanlarnda aratrmalar yaplmtr.